PROF. DR. YUSUF ALPER TEDAVİLER

Panik Atak Nedir?

Panik atak zaman zaman tekrarlayan, insanda endişe yaratabilecek korku nöbetleridir. Hastaların genellikle bir kriz geçirdiğini düşündüğü bu nöbetler “panik atağı” olara adlandırılır.

Panik Atak Belirtileri Nelerdir?

Panik atak belirtileri; göğüste sıkışma, bir ağrı meydana gelmesi, kalp çarpıntısı, terleme, titreme, sarsılma, karın ağrısı, ölüm korkusu, bulantı, uyuşma gibi belirtiler olabilir. Bu belirtilerden en az 4 tanesini yaşıyorsanız panik atak geçiriyor olabilirsiniz.

Panik Atak Nasıl Geçer? Panik Atak Tedavisi

Beslenme alışkanlıklarınız panik ataklarla çok yakından alakalıdır. Özellikle panik atağı tetikleyecek yiyeceklerden kaçınmalısınız ve mevsimine uygun beslenmelisiniz. Panik atağı tetikleyen yiyecek ve içeçeklerden koyu çay, kahve, kolalı içeçekler, alkol, sigara, esrar ve aşırı yemek yemekten uzak durmalısınız. Panik atak iyileşebilen bir rahatsızlıktır.
Panik atak bir kaygı bozukluğudur ve tedavisi çok kolaydır. Fakat ilaç almak tedavi edici bir yöntem değildir. Bunun yerine 6 ila 8 seanslık bir terapi süreci önerilir.

Psikoterapist Kimdir?

Psikoterapistler, psikoterapi eğitimi almış ruh sağlığı uzmanlarıdır. Psikoterapist, danışanının şikayetlerine göre gerekli tanısal analizler yaparak, uygun psikoterapik yaklaşımlar belirler ve sunar.

Psikiyatri Nedir?

Psikiyatride genelde ruh sağlığı hastalıklarına tıbbi bir bakış açısıyla yaklaşılır ve sıkıntıları azaltmak için biyolojik yöntemler esas alınır. Tıbbi yaklaşım, belirtileri ‘' hastalığın ‘' birer işareti olarak görür ve bu işaretin ortadan kaldırılmasını hedefler. Dolayısıyla psikiyatrik hastalıkların sınıflandırılması, tanı ve tedavi planlamaları, psikiyatrinin birincil ilgi alanına girer. Psikiyatrik bozuklukların tedavisinde hastalığın özelliklerine göre tedavide ilaç tedavisi, EKT (elektrokonvülsif tedavi) gibi farklı yöntemler kullanılır.
Psikiyatri bilimi duygu, düşünce, davranış ve zihinsel süreçleri inceler. Fakat bu yöntem ilaç tedavisini ön planda tutar. Psikiyatri bu sebeple bir tıp bilimi uzmanlık alanıdır. İzmir psikoterapi konusunda hayli gelişmiş bir şehirdir. İzmir psikoterapi merkezleri açısından zengindir. İzmir en iyi psikiyatrist arayışlarınızda size destek olmak için psikiyatri doktoru olarak depresyon tedavisi, depresyondan kurtulma yolları ve depresyon nasıl tedavi edilir gibi sorularınızda bizimle her zaman irtibata geçebilirsiniz.

Aile Danışmanlığı

Aile danışmanlığı ve evlilik danışmanlığı evlilik müessesesi içerisinde yaşanabilecek sıkıntılı süreçlerin atlatılmasında çok önemli bir detaydır. Genellikle kadın danışanların talebi ile başlayan aile terapisi sürecine diğer eş de katılarak eşlerin birlikte hikayelerini anlattıkları, birbirlerine daha önce söyleyemediklerinin konuşulduğu ve analiz edildiği ortamlardır. Siz de evliliğinizde sorunlar yaşıyorsanız ve özellikle de çocuklarınız varsa mutlaka bir aile terapistine danışmalı, aile danışmanı tarafından evliliğiniz için yardım görebilirsiniz.

Diğer Tedaviler

• Depresyon
  • Anksiyete Bozuklukları
  • Obsesif Kompulsif Bozukluk
  • İntihar Girişimi ve Terapisi
  • Fobiler
  • Sosyal Fobi
  • Beden Belirtili Psikiyatrik Bozukluklar (Somatizasyon, Konversiyon vb.)
  • Bipolar Bozukluk (Depresyon-Mani)
  • Şizofreni ve Benzer Psikozlar
  • Alzaymır Hastalığı ve Çeşitli Demanslar
  • Beyin Hastalıklarına Bağlı Psikiyatrik Bozukluklar
  • Zeka Gerilikleri Tedavisi
  • Uyku Bozuklukları
  • Cinsel Bozukluklar (Empotans, Vajinismus vb.)
  • Sınav Kaygısı
  • Alkolizm Tedavisi